Verilere göre, Türkiye’de geçen yıl yaşamını yitiren kişi sayısı bir önceki yıla göre hafif artış göstererek 491 bin 684’e ulaştı. Ölüm nedenleri arasında ise dolaşım sistemi hastalıkları ilk sıradaki yerini korudu. Açıklanan verilere göre 2024 yılında 489 bin 734 olan ölüm sayısı, 2025 yılında 491 bin 684 olarak kaydedildi. Hayatını kaybedenlerin yüzde 55,1’ini erkekler, yüzde 44,9’unu ise kadınlar oluşturdu. Bin kişi başına düşen ölüm sayısını ifade eden kaba ölüm hızı ise değişmeyerek binde 5,7 seviyesinde kaldı.
Kaba ölüm hızının en yüksek olduğu il binde 10,8 ile Sinop oldu. Sinop’u Kastamonu, Giresun ve Balıkesir takip etti. Ölüm hızının en düşük olduğu iller arasında ise Şırnak, Hakkari, Van, Batman ve Şanlıurfa yer aldı.
Ölüm nedenleri incelendiğinde, dolaşım sistemi hastalıkları yüzde 34,7 ile ilk sırada yer aldı. Kalp ve damar rahatsızlıklarını yüzde 16,1 ile iyi huylu ve kötü huylu tümörler, yüzde 15,1 ile solunum sistemi hastalıkları izledi. Dolaşım sistemi hastalıklarına bağlı ölümlerin önemli bölümünü iskemik kalp hastalıkları oluştururken, diğer kalp hastalıkları ve serebro-vasküler hastalıklar da dikkat çeken nedenler arasında yer aldı.
Bu alanda en yüksek ölüm oranı yüzde 47,7 ile Çanakkale’de görüldü. Balıkesir, Hatay ve Burdur da listenin üst sıralarında yer aldı. Kilis ise dolaşım sistemi hastalıklarına bağlı ölümlerin en düşük görüldüğü il olarak kayıtlara geçti.
Kanser ve diğer tümör kaynaklı ölümlerde ise akciğer, bronş ve soluk borusu kanserleri ilk sırada yer aldı. Bu kategoride ölüm oranının en yüksek olduğu il Ağrı olurken, Van, Kocaeli ve Ankara da üst sıralarda yer aldı.
Öte yandan bebek ölümlerinde olumlu bir tablo ortaya çıktı. 2024 yılında 8 bin 484 olan bebek ölümü sayısı, 2025 yılında 6 bin 988’e geriledi. Bebek ölüm hızı binde 9’dan binde 7,8’e düşerken, beş yaş altı ölüm hızı da binde 11,1’den binde 9,5’e indi. Veriler, çocuk sağlığı alanında son yıllarda kaydedilen iyileşmenin sürdüğünü ortaya koydu.





