Baş dönmesi ve mide bulantısı şikâyetleri yaşayan işçilerin sağlık durumlarının iyi olduğu öğrenilirken, olayla ilgili inceleme başlatıldı. Olay, sabah saatlerinde Gaziantep'in 5'inci Organize Sanayi Bölgesi'nde faaliyet gösteren bir tekstil fabrikasında meydana geldi. İddiaya göre mesai sırasında fabrikanın ortak kullanımındaki içme suyundan tüketen bazı işçiler, kısa süre sonra baş dönmesi, mide bulantısı ve halsizlik şikâyetleri yaşamaya başladı. Rahatsızlanan çalışanların sayısının artması üzerine fabrika yetkilileri durumu vakit kaybetmeden 112 Acil Çağrı Merkezi'ne bildirdi.

Anız Yangını, Yerleşim Alanlarına Sıçramadan Söndürüldü
Anız Yangını, Yerleşim Alanlarına Sıçramadan Söndürüldü
İçeriği Görüntüle

İhbar üzerine bölgeye çok sayıda sağlık ekibi sevk edildi. İlk müdahaleleri fabrikada yapılan işçiler, ambulanslarla çevredeki hastanelere taşındı. Toplam 25 işçi, tedbir amaçlı Şehitkamil Devlet Hastanesi'nde tedavi altına alındı.

Hastanede yapılan ilk kontrollerde işçilerin hayati tehlikelerinin bulunmadığı, genel sağlık durumlarının iyi olduğu belirtildi. Doktorlar tarafından gözlem altına alınan işçilerin, tedavilerinin ardından taburcu edilmelerinin beklendiği öğrenildi.

Olayın ardından ilgili kurumlar tarafından fabrikada inceleme başlatıldı. İşçilerin kullandığı içme suyundan numuneler alınarak laboratuvara gönderildi. Yapılacak analizlerin ardından rahatsızlığın kesin nedeninin belirlenmesi bekleniyor.

Yetkililer, olayın zehirlenmeden kaynaklanıp kaynaklanmadığının laboratuvar sonuçlarıyla netlik kazanacağını belirtirken, işçilerin sağlık durumlarının yakından takip edildiğini ifade etti. Fabrikada benzer bir durumun tekrar yaşanmaması için gerekli tedbirlerin alınacağı bildirildi. Polis ve ilgili kurumların olayla ilgili başlattığı inceleme sürüyor.

Kaynak: DHA